.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نمايندگان حق پرداخت و دريافت هديه ندارند

نماينده تهران در مجلس هشتم گفت: با تدبير مجلس و دولت، مسئولان دستگاه‌هاي اجرايي و نمايندگان مجلس از اين پس حق پرداخت و دريافت هيچ هديه‌اي را ندارند.

به گزارش فارس، اسدالله بادامچيان نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي و قائم مقام حزب‌ موتلفه در يك نشست خبري به ارائه گزارش عملكرد شش ماهه مجلس هشتم پرداخت و گفت: پس از تشكيل مجلس هشتم، لاريجاني براي رئيس جمهور نامه داد تا از پرداخت هديه به نمايندگان جلوگيري شود.

وي افزود: احمدي‌نژاد نامه رئيس مجلس را در جلسه هيات دولت مطرح و تاكيد كرد هيچ يك از مسئولان دستگاههاي اجرايي حق پرداخت هديه به نمايندگان مجلس را ندارند و با اين تدبير نمايندگان نيز حق گرفتن هديه از دستگاهها را ندارند.

عضو فراكسيون اكثريت مجلس هشتم اظهار داشت: اولين مساله در مجلس هشتم مهندسي فضاي داخلي نهاد قانونگذاري بود كه تاكيد شد به جاي برخوردهاي جنايي و انتقادها و درگيري‌هاي بي‌فايده به سوي فضاي تفاهم و تعامل حركت كنيم و براي اين كار دو گردهمايي از سوي اصولگرايان برگزار شد.

بادامچيان افزود: در نشست‌هاي اصولگرايان مجلس هشتم در خصوص مديريت اين مجلس بحث و بررسي شد و تصميم خوبي نيز اتخاذ گرديد كه در نتيجه اين جلسات هيات رئيسه مجلس در فضايي صميمانه و رقابتي مبتني بر اخلاق و بدون قدرت‌طلبي و كشمكش تعيين شدند.

وي ادامه داد: براي انتخاب شوراي مركزي و هيات رئيسه فراكسيون اصولگرايان نيز در راستاي تقويت جمهوريت نظام مقرر شد بجاي طرح چهره‌هاي شاخص در دسته‌بندي‌هاي داخلي از نمايندگان هر استان با توجه به آمار جمعيتي استان‌ها از يك تا پنج نماينده براي حضور در شوراي مركزي فراكسيون انتخاب شوند كه چهل و چهار نفر در اين شورا عضويت يافتند.

«در حال حاضر 220 نفر در فراكسيون اصولگرايان عضويت دارند و هيات رئيسه اين فراكسيون نيز در رقابتي سالم و آزاد توسط اعضاي شوراي مركزي انتخاب شدند كه زيباترين نمونه مردم‌سالاري ديني را به نمايش گذاشتند و مي‌تواند الگويي براي مجالس آينده باشد»

نماينده تهران در مجلس هشتم در ادامه سخنان خود تصريح كرد: همانطور كه مديريت مجلس با تدبير و جمع‌نگري صورت مي‌گيرد در انتخاب هيات رئيسه كميسيون‌هاي تخصصي نيز نوعي جامع‌نگري در نظر گرفته شد و با اين كه اكثريت اعضاي كميسيون‌ها را نمايندگان عضو فراكسيون اصولگرايان تشكيل مي‌دهند، در هيات رئيسه كميسيون‌ها افراد با سلايق مختلف حضور دارند.

بادامچيان افزود: نمايندگان ملت در برابر ملت و نظام مسئول هستند و بايد در اين مسئوليت از برخورد از اصطكاك پرهيز كرده و فضاي مجلس آرام و پويا نگه‌دارند و اعضاي فراكسيون اصولگرايان در برخورد با اعضاي ديگر فراكسيون‌ها بر مبناي تفاهم در مشتركات و تعامل در حل اختلاف سلايق عمل مي‌كنند.

وي تاكيد كرد: در تعيين ناظران مجلس در مجامع و سازمان‌ها نيز همكاري صميمانه‌اي بين اقليت و اكثريت مجلس وجود دارد و بعنوان نمونه با توجه به آنكه تحول اقتصادي به سود همه ملت و كشور است و بررسي آن بايد با حضور نمايندگان همه سلايق انجام شود دو نفر از اعضاي فراكسيون اقليت با راي اكثريت مجلس در كميسيون ويژه بررسي اين طرح حضور يافتند.

عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود به موضوع همكاري مجلس و دولت پرداخت و گفت: خيلي تلاش صورت گرفت تا رابطه دولت و مجلس برمبناي مقابله و درگيري به تصوير درآيد اما رابطه بين قوا صميمانه و در چارچوب ضوابط قانوني است.

بادمچيان افزود: استقلال قوا از اصلي‌ترين مسائل علمي و حقوقي است و اكنون نيز در شرايط خوبي از اين نظر قرار داريم اما نظرات متفاوت (موافق و مخالف) در ميان قوا به معناي رويارويي نيست و قوه مقننه تعامل مطلوب و ارتباط سازنده را با جديت پيگيري مي‌كند و بجاي مچ‌گيري در صدد كمك به قواي مجريه و قضائيه است.
وي ارزش‌گرايي و اقتدار را دو مقوله مهم در مديريت مجلس هشتم دانست و گفت: در بحث راي اعتماد به علي كردان وزير كشور سابق مجلس بعد از آنكه احساس كرد اين فرد با توجه به سوابق و خدمات ارزشمند بطور كامل ضوابط را رعايت نكرده، با انكه وي فردي اصولگرا بود راي خود را پس گرفتيم تا كساني كه با مجلس مواجه مي‌شوند بدانند بايد منطبق بر ضوابط عمل كنند.

«اگر مجلس بعنوان عصاره فضائل ملت و ركن تصميم‌گير در كشور مقتدر عمل كند ديگران هم متوجه مي‌شوند بايد در كارها ضوابط قانوني را رعايت كنند و هنگاميكه بحث سوء استفاده از كمك دولت به مساجد جهت انصراف از استيضاح وزير سابق كشور مطرح شد يكي از اصولگرايان حامي دولت به صورت نماينده دولت در خانه ملت سيلي نواخت كه اين سيلي ارزشي بود كه به همگان فهماند بايد ضوابط رعايت شوند»

نماينده تهران در مجلس هشتم گفت: در هنگام راي اعتماد به صادق محصولي وزير كشور نيز بر مبناي ارزش‌ها عمل شد و برخي نمايندگان اصولگرا به دليل آنكه ثروت گزينه پيشنهادي رئيس جمهور بيش از حد وزارت بود و آنها معرفي فرد ساده زيست براي دولت را مفيد مي‌دانستند، به وي راي ندادند.

بادامچيان افزود: پس از راي اعتماد به وزير مذكور نيز هنگاميكه برخي به دليل احساس تشكيك خواستار بررسي آرا داده شده به وزير شدند، هياتي از سوي رئيس مجلس مركب از آقايان زارعي و ابوترابي‌فرد و نريمان مامور بررسي مساله و انطباق آن با قوانين شدند و پس از ارائه گزارش به رئيس مجلس صحت راي اعتماد به محصولي تاييد شد.

وي در عين حال اين نكته را متذكر شد كه در فراكسيون اصولگرايان مجلس كار تشكيلاتي اجباري صورت نمي‌گيرد كه نمايندگان براي انجام وظايف نمايندگي مجبور به تصميم‌گيري شوند بلكه هر نماينده براساس حق و تشخيص خود و در فضايي آزادانه عمل مي‌كند.

نماينده تهران در مجلس هشتم در بخش ديگري از سخنان خود به عملكرد اين مجلس در شش ماه گذشته براي رسيدگي به مشكلات مردم از جمله معضل مسكن و گراني و تورم اشاره كرد و گفت: تاكيد كرده‌ايم بودجه 88 بايد بگونه‌‌اي باشد كه درآمدها و هزينه‌ها شفاف شوند و در صورت نياز به صرفه‌جويي در هزينه‌ها و يا اضافه كردن بودجه به بخش‌هاي مختلف اين كار صورت گيرد تا تاثير كمتري از بحران مالي جهاني بگيريم.

بادامچيان افزود: يكي از مشكلات موجود مسائل مربوط به آموزش و پرورش است كه با وجود 14 ميليون دانش‌آموز و يك ميليون و 30 هزار كادر نامه‌اي به مركز پژوهش‌ها‌ي مجلس نوشتيم تا راهكار مناسبي براي رفع مشكل منابع درآمدي و توزيع صحيح بودجه ارائه دهد.

وي همچنين به مشكلات گسترده شهر تهران بعنوان پايتخت كشورمان اشاره كرد و با اشاره به برگزاري جلسات متعدد ميان نمايندگان مجلس با مسئولان اين كلان‌شهر گفت: 12 موضوع اساسي در تهران مورد شناسايي و بررسي قرار گرفت كه مقرر شد با اولويت به آنها رسيدگي شود.

«ترافيك، فقدان گورستان مناسب، فقدان مسكن، زباله‌هاي بيمارستاني و وجود زباله 7 هزار تني در شهر تهران و آسيب‌هاي اجتماعي از جمله معضلات اين شهر است كه مقرر شد گام به گام براي آنها راهكار عملي ارائه شود و در گام نخست براي حل معضل گورستان تدبيري انديشيده شد كه اين مشكل را رفع كرد».

عضو كميسيون اجتماعي مجلس هشتم از معضلات فراگير در كشور را تحصيل دختران دانشجو در مراكز آموزش عالي خارج از منطقه سكونت خود عنوان كرد و گفت: براي حل اين مشكل جدي كه دامن‌گير خانواده‌ها شده و مسائل فراواني را بوجود آورده طرحي را به وزارت علوم و روساي دانشگاه‌ها ارائه كرديم اما متاسفانه تاكنون پاسخي از سوي آنها دريافت نشده است.

بادامچيان همچنين به موضوع قاچاق ميراث فرهنگي و فروش آن به بيگانگان اشاره كرد و گفت كه بزودي طرحي را در اين زمينه تقديم مجلس مي‌كند كه براساس آن كليه اشياء عتيقه خانواده‌ها داراي شناسنامه رسمي مي‌شوند كه دولت و سازمان ميراث فرهنگي نيز بايد افراد را در صيانت از اين اشيا ياري دهد.
وي خاطرنشان كرد كه براساس اين طرح كليه اشيا عتيقه همانطور كه املاك داراي قباله و سند رسمي هستند از سند برخوردار مي‌شوند تا اين ميراث در كشور نگهداري شود و همچنين فروش اين اشيا به خارجيها ممنوع شده و صاحبان آنها فقط حق فروش اين كالاها در داخل كشور و به هموطنان خود را خواهند داشت.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.11 seconds.